.

14 Ağustos 2011 Pazar

Kimsenin Görmediği Yer

Üsküdarlı Aziz Mahmud Hüdai Hazretleri, üstadı Üftade Hazretleri’nin hizmetinde talebe iken, arkadaşları arasında, üstadının yanında ayrı bir yeri vardı. Üftade Hazretleri, en çok onunla ilgilenir, birçok iltifatlar eder ve onun yetişmesine ayrı bir ihtimam gösterirdi. Üstadın kendisi ile fazla meşgul olmasını diğer talebeler çekemezler ve onu çok kıskanırlardı.
"Onun bizden ne farkı var?"
- Biz de talebeyiz o da talebe! Onun bizden ne farkı var? diye hayıflanıyorlardı.
Talebelerin bu halini sezen Üftade Hazretleri, onları imtihan etmek istedi. Hepsini huzuruna çağırarak ellerine birer bıçak ve birer de tavuk verip :
- Bunu gidip kimsenin görmediği bir yerde kesip geleceksiniz. Tek şartım, keserken hiç kimsenin sizi görmemesi ve yalnız olmanızdır. Kim daha çabuk gelirse, benim en çok takdirimi o talebem kazanmış olur, buyurdular.
Bıçakla tavuğu alan talebeler süratle yayıldılar ve kendilerine göre gizli birer yer bularak, tavukları kesip getirdiler. Fakat, o hakkında dedikodu yaptıkları “Onun bizden ne farkı var” dedikleri talebe, hayli zaman olmasına rağmen ortalıkta görünmüyordu. Erken gelenler kendi aralarında konuşuyorlardı:
-Hocanın huzuruna çıkmaya yüzü yok ki, kesip gelsin! Kimbilir şimdi nerelerde dolaşıyor, şeklinde laflar ediyorlardı. O talebe, hayli bir zaman sonra elinde canlı tavuk olduğu halde kesmeden çıkıp geldi. Tavuğu kesip gelenler ona gülmeye başladılar:
"Sen nerede kaldın evladım ?"
-Bir tavuğu kesmeyi becerememiş, diyorlardı. Üftade Hazretleri sordu:
- Herkes kesip geldiği halde, sen nerede kaldın evladım ? Hep seni bekliyoruz, bu zamana kadar nerelerdesin ?
O zaman daha talebelik yıllarını yaşamakta olan ve daha sonra da büyük bir mürşid olacak olan Aziz Mahmud Hüdai Hazretleri şöyle cevap verdi :
- Hocam, sizi beklettiğim için ayrıca özür diliyorum. Lakin ben nereye gittiysem, beni kimsenin göremeyeceği bir yer bulamadım. En kapalı bir yer dahi bulsam, iyi biliyorum ki, Allah Celle Celalühu beni mutlaka görüyordu. Ve böylece oradan oraya, oradan oraya koştum. Sizin emrinizi yerine getiremeden geriye geldim, dedi.
Tabii bu hadiseden sonra hocalarının neden onu çok sevdiğini ve onunla daha fazla ilgilendiğini anladılar. Arkadaşları, bu sefer, onun kemalatına gıpta ettiler.

6 yorum:

Adsız dedi ki...

Sayfanı açınca içim serinledi. :) Resim Ne güzel bir hava vermiş sayfalarına. Doya doya içtim kardeşim.

Adsız dedi ki...

Su iyiymiş :)

gül dedi ki...

Kamil kardeşim teşekkür ederim,beyenmenize sevindim.Su kaynak suyudur ve yaylalardan geliyor :) afyetler olsun şifa olsun.Emi.

gül dedi ki...

Yusuf kardeşim.evet su iyidir ve su hayattır.:)öyle deyilmi?
Hikayeyi beyenmedinizmi?

Adsız dedi ki...

Allahü Teala'dan bir an ayrılmamak dileğiyle...

gül dedi ki...

Amin yolcu kardeşim.sizlerle beraber.hayırlı günler.