.

21 Temmuz 2011 Perşembe

ALLAH'IN SELAMI ÜZERİNİZE OLSUN

Bir Vakit israilogullarini ard arda bir kaç yıllık kıtlık basmıştı.Bu Öylesine görülmedik bir kıtlıktıki çoğu aileler bir kuru ekmege bile hasret çekiyorlardı
İşte o sıralarda İsrailoğullarından bir kadın bir gün evinde tam bir iki lokmalık kuru ekmegini agzina atacağı esnada muhtaç birisi kapısını çalar ve "Ne Olursunuz Açlıktan ölüyorum bana Allah rızası için bir lokme Ekmek" Der
En azından bir lokma ekmek diye kapsını çalan muhtaç kimse kadar aç olan iyiliksever kadın lokmayi tutan elini ağzından geri çevirir ve "buyrunuz" der.
İyiliksever kadın yanında küçük çocuğu olduğu halde bu olay bir kaç gün sonra evinde yakmak için vadiye calı çırpı toplamaya cikar .Fakat başına muthiş bir bela gelir.Yavrusunu bir kurt kapip hizla kaçmaya başlar.Talihsiz kadın aci bir çiğlik basarak kurdun ardindan koşmaya baslar.
Kadın hizla koşmaktan ve ağlamaktan dermani kesilerek külce halinde yere yığıldığiı sirada sinirsiz kudretiyle herşeyi yapmaya kadir oLan yüce Allah (c.c) Cebrail vasitasiyle onun imdanina yetişiverir.Cebrail (a.s) hemen kurdun ağzından neye uğradğını anlamayan çocuğu kurtarır ve anasının yanina getirir.Kadın ayilinca çocuğu kendsine teslim eder Ve Allah (c.c) adina şöyle der "Ey iyilik sever kadin evladini kurtarmamdan hoşnutmusun? Bu Sana verdigin bir Lokma kuru ekmeğe karşilik Allah`ın bahşettiği bir lokma derecesindeki küçük bir iyiliktir."

Tefsir-i Hanef-i

4 yorum:

Adsız dedi ki...

Buradan çıkarılacak ibret iyilik yapmak, ihtiyacı olanlara yardımcı olmak paha biçilemez bir şeydir bana göre. Yalnız kesinlikle iyilik yapılırken bir karşılık beklenmemelidir. Vay efendim ben bir fakire bir sadaka verdim, niye benim işim rast gitmiyor denemez.

Paylaşım için teşekkürler.

gül dedi ki...

Evet yusuf kardeşim,çok doğru söylüyorsunuz.Allah razı olsun.

ihyaca dedi ki...

Vay Gül Kardeşim,hayırlı uğurlu olsun.Taşınacağını bilmiyordum inan çok şaşırdım.Burası ne kadar güzel bir yer böyle,arkadaki fon harika olmuş.Yazı hazırlayamadığın zamanlarda da hiç sıkıntı yapma,blogdan istediğini al,kullan.Hep diyorum,blog sizin :)
Hayırlı olsun,Allah'a emanet ol kardeşim:)

gül dedi ki...

İhyaca kardeşim hoş gelmişsiniz. :)Beyenmenize sevindim çok teşekkür ederim.Çok iyisiniz.Allah razı olsun.Allah'a emanet olun