.

10 Haziran 2012 Pazar

Mesnevi 'den Hikmetler.

"Bildiğin, öğrendiğin ezberse ve hayatın da canlı değilse sen de canlı kalamazsın. Hayatını değiştirerek, hikmet dolu bilgileri öğren, gerisi, beynini yoran tozdur.

Aynada bir şekil görürsün hani, senin şeklindir o, aynanın değil. İyi düşünmek için güzel görmek gerek. Güzel görmenin yolu gönül aynasını bulandırmamaktır.

Her şey değerince tartılır. Kuşu yemi ile tartmıyorsan insanı da kılığı kıyafeti ile tartma! İnsan gönüldür. Onu güzel davranışlar ve yaptığı iyiliklerle gör.

Akıllı birinden gelen cefa, bilgisizlerin vefasından iyidir..."
Öyleyse oku!

2 yorum:

ihyaca dedi ki...

s.a Kıymetli kardeşim,

Vefana her zaman hayran kalmışımdır. En güzel nasihat güzel örnek olmaktır derler ya hani, işte vefa denince de tüm diğer kardeşlerim ama en çok da sen akla geliyorsun. Elhamdülillah iyiyim, merak edilecek kötü bir durum yok elh. Yoğun bir dönemdeydim, vakit ayırmak istesem de ayıramadım. Hakkını helal et. En içten sevgilerim ve teşekkürlerimle :))

:) dedi ki...

Uyyy kimler :)gelmiş,hoş gelmişsın :-) kardeşim İhyacaaaa,:)nerelerde kaldınız ya çok merak etmiştim inan,sizi bizlerden ne uzaklaştırmıştı böyle.Kötü bir durum olmadığına da çok sevindim,çok şükür.Bu arada da beni şimartıyorsunuz her ,zaman ki gibi :)benim ne hakkım olurki, varsada helal olsun kardeşim.Allah'a emanet olun